torsdag 4 februari 2010

Keanu...


...men inte efter Keanu Reeves, näpp denna gång har mitt hänge fått namnet efter en väldigt god väns katt :o) Hon är sann djurvän som jag haft äran att känna i över 30 år. Kirsi har alltså en svart katt som heter Keanu och namnet betyder "sval bris över bergen".


Själv är jag allergisk mot pälsdjur men av någon konstig anledning har dessa härliga varelser tendens att dras till mig när jag är och hälsar på någon med djur... nåja i alla fall en del. Jag försöker säga till dem att jag inte kan hälsa på dem men ändå envisas de med att kurra runt mina ben, i alla fall om det är katter :o) Däremot min mosters hund när hon såg mig så vände hon så fort hon såg vem som kom in. Jag tror det var en hon, kan för allt i världen inte just nu komma på vad hon hette... Evita kanske...kanske...inte... Jag antar att hon tänkte att där kommer den där tråkmånsen som aldrig ens hälsar på mig :o) Nå detta var nog en 25 - 30 år sedan...

Sååå kul att ni kikade in här! Må bra!

3 kommentarer:

  1. Typiskt, jag känner igen det där m pälsdjur som dras till de som är allergiska el dem som inte alls visar dem ngn uppmärksamhet.

    Mina barn är tyvärr väldigt allergiska mot pälsdjur :(

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt tjusigt!!! Vi är väldigt stolta(Keanu sitter å här men vet inte hur mycket hon fattar)över att du har namngett ett smycke efter henne(=hennes namn). Det är en stor ära. Du har en fin blogg å. Ska botanisera lite mer på din sida./Kirsi o Keanu

    SvaraRadera
  3. Malin gav 2 jättefina kort till mina januaribarn,
    skall spara dem, du är jätteduktig! /Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!