söndag 7 november 2010

Solen i mitt liv

Ja det är ju naturligtvis min son. Det är min son som märker om jag har bytt gardiner eller klippt håret. Nåja, det är i alla fall han som nämner det först :o) Ibland på morgonen när vi ska iväg till skola och jobb kan han plötsligt undra: Varför är du så fint klädd? :o) M a o lägger han även märke till hur jag klär mig ;o) Ja detta är ju inget nytt... Precis som alla andra föräldrar tycker om sina barn tycker naturligtvis även jag att jag har en super härlig son :o) Solen i mitt liv helt enkelt :o)

Nu börjar den tiden på året att jag helt enkelt inte får bra bilder med min kamera... Färgerna kommer inte alls ut rätt på fotot... Här på layouten har jag i alla fall formklippt ett foto som jag printat ut.

Nu tror jag att jag faktiskt liftar någon... Jag har ingen aning om var och när jag sett någon annan som formklippt en profil och använt den på layouten. Jaa.. säkert är det flera som gjort liknande... Därmed kan jag inte meddela nu den som jag liftat att jag liftat henne/honom... Det är över huvudtaget lite svårt att veta när man liftat någon. Man kan ju omedvetet ha gjort det, jag upplever själv som detta med lifta som ett ganska brett begrepp. På Svensk Scrapbooking står de i ordlistan: "Lift - Ta något från en layout, färgerna, upplägget, temat eller bara en snygg detalj..." Ja detta med lift är verkligen brett, tycker i alla fall jag. Jag har någon gång trott att jag kommit på något... bara för att jag inte sett någon annan göra så... sen går det ett tag och ser att andra visst har gjort på liknande sätt... :o) Med andra ord vill jag bara säga att om jag någon gång liftar någon så är det nog oftast omedvetet. Denna gång är det medvetet men det är så länge sen jag sett detta med formklippt profilfoto att jag helt enkelt inte kommer ihåg var och vem som gjort det... och kan därmed inte göra någon "liftvarning" :o)

Senaste dygnet har vi fått riktigt trevlig mängd med snö. Gräsmattan täcks och endast på ytterstå få ställen kan några strån skjuta fram. Nu får vi ju hoppas att detta håller i sig. Tidigare snö vi haft har bara varit på marken någon timme. Jag ogillar verkligen slask och halt så nu håller jag tummarna för att vintern håller i sig. Och barnen är ju naturligtvis glada :o)

Det är såååå kul med de kommentarer ni lämnar efter er. Jag uppskattar dem verkligen. :o) Ha det bäst!

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Självklart blir man inspirerad av allt man ser omkring sig, så är det ju på alla plan. Det måste ju vara omöjligt att hitta på ngt som ingen redan gjort ngt liknande.

    Jag vet att jag själv skrivit inlägg som andra skrivit om förut, men man vinklar ju idén på sitt sätt. Jag vill inte gärna avstå ngt som jag vill lyfta i min bloggdagbok bara för att ngn annan redan skrivit o fotat om det.

    Min son är oxå väldigt uppmärksam på det mesta, jag tror söner har en extra koppling till sina mammor.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig LO du gjort.Tycker om din sons ansikte i profil och så utmärkande.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härlig layout =). Å grattis ;).... då menar ajg inte din födelsedag än.. du får surfa runt lite på nätet!

    Kramiz Maja

    SvaraRadera
  4. Jättecool layout!!!!
    Har jag förstått det rätt att du är maja´s kusin?
    Maja är vår alldeles egna fröken...vi har ju haft henne i 11 år!Och nu är vi arbetskamrater....
    Ha det gott/ sussa

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren i min blogg :D

    Det där med liftning är ju från början ganska brett och sen är det omöjligt att komma ihåg allt man inspireras av, ibland är man ju inte ens medveten om att man har inspirerats utan hjärnan har snappat upp något helt på egen hand som sen kommer ner på en layout, om du förstår vad jag menar. :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!