måndag 15 november 2010

Tomte på toaletten

En ny tomte har kommit till. Och eftersom vi har så dåligt ljus i hela huset och min kamera är väl inte världens bästa (... och inte användaren heller speciellt duktig med kameran...) så fick jag ta ett foto på tomten på vår toalett, där vi har det bästa ljuset :o)

Min son tycker denna tomte är "riktigt läbbig" :oD Jaa... han har nog rätt. Jag gör ju dessa utan några "mönster" eller beskrivningar så propotionerna blir inte helt rätt. Men den är betydligt gulligare i verkligheten än på denna bild. :o)

Förra året gjorde jag en liknande som hittade sitt hem hos min moster. Hennes vännina ville då till denna jul ha en likadan, så denna beställning har kommit för snart ett år sedan :o) Men, men... vet inte ännu om jag ska erbjuda denna eller inte... Och andra sidan så var den så pass jobbig att göra att jag nog inte gör en till i år. En per år... högst... :o) Nåja jag vågar visa den i alla fall... man kan ju inte lyckas till 100% alltid ;o)

Annars har jag haft en härlig start på veckan, träffade några klasskompisar från gymnasietiden till lunch. Några som jag inte haft kontakt med på flera år har jag hittat genom bloggande och Facebook. :o) Vi hade en trevlig pratstund som förhoppningsvis ska bli många fler i framtiden.

Så med ett riktigt glatt humör önskar jag er alla en trevlig vecka! Ha det gott!




3 kommentarer:

  1. Bra tips att fota på toan, känner att jag har samma problem i kvällsdunklet..

    Jag tycker tomten är jättefin, han ser personlig och söt ut!

    Jag tror att din mosters väninna skulle bli jätteglad över den.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Anna; Ja vi har många gamla minnen ihop, från gymnasietiden
    Kramisar!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken ursöt tomte du gjort.Älskar hans ansikte.Har du gjort den med filtnål?

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!