måndag 24 januari 2011

Månadens utmaning: Återbruk

Temat inne hos Månadens utmaning är alltså återbruk och återigen har jag fastnat för deras utmaning. Och vad jag använt mig av är nog inte så svårt att se. Det här med ramar är jag tydligen fast i på ett eller annat sätt. :o) Just denna ram är min farmors gamla från 60-talet. Den har jag vid något tillfälle lyckas söndra glaset i men aldrig kommit mig för att slänga själva ramen. Ja... jag börjar inse att jag låter som rena rama skrotsamlaren snart i alla inlägg :oD

Sen måste jag ju bara få säga hur glad jag blev när jag gick in på ScrappaLoss i dag. Super glad! Kan ni fatta att jag faktiskt vann med min "splash" layout. :o)

Ha det gott!

Uppdaterat detta inlägg några minuter senare... Insåg nu när jag var in i Månadens utmaning att kanske jag missförstått utmaningen. Kanske jag borde ha använt mig till mesta del av återbrukat material och inte som jag enbart ramen och dess baksida... Nåja... jag är nöjd med resultatet om den gills eller inte i utmaningen är en annan fråga.... :o)

3 kommentarer:

  1. Snälla du, du har helt och hållet fattat precis rätt!!! Min tanke var att man skulle använda material som inte var tradiotionella scrapmaterial, och en ram är ju inte vad man scrappar med till vardags direkt!! Så ditt bidrag gills så klart, solklart!!

    Jag blev sååå glad över att se ditt bidrag, då jag själv har en gammal, kär ram liggande, som jag inte haft hjärta att slänga. Tanken har farit genom huvudet, att jag borde scrappa den, men jag har tänkt att det bara är jag som tänker så knäppt. Nu ska den bli scrappad!!

    Stort tack för att du bidrar till Månadens Utmaning med ditt härliga alster!!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fiffig idé att återanvända en gammal vacker ram på detta sätt!! Detta borde ha chans att bli det vinnande bidraget tycker jag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbar å så himla fiffig du är =) Framförallt för att du använde baksidan också. Blev supercoolt. Du får gärna vara skrotsamlare så länge du producerar underbara alster av det ;)

    Kramiz Maja

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!