lördag 14 maj 2011

Kenny K Challenge #44 Let's Go Retro

Once again I´m entering a Kenny K challenge. This time the theme is Let´s Go Retro. Well... is this retro enough? :o) I don´t know.... The car on the card is actually from booklet from the 70´s. My mother-in-law was going to throw it away but my husband was there in time to stop her. He saved the booklett and asked me if I need the pictures from it to my cards. Of cause I need them!!!! :o) Unfortunately all the pages was not that good...

Now a few words in Swedish... ;o)

Ja nu får helt enkelt svenskan ta över en stund :o) Som ni läst redan på engelska så tänkte jag återigen vara med på en Kenny K utmaning. Denna gång gav jag mig på att måla lite annorlunda motiv. Annorlunda för mig alltså :o)

När jag var i Umeå förra veckan på arbetsresan hade jag med mina ProMarkers och där satt jag på kvällarna på hotellrummet och målade. Detta motiv en av dem. Vågade knappt säga till mina kollegor vad jag gjort efter mina prommenadrundor... Nåja... de som frågade fick ett ärligt svar. Några smålog men en kollega förstod mig helt. :o)

Att måla motiv i förväg är ju toppen sen när man vill ha ihop ett kort lite snabbar. Problemet är bara om man inte sen hittar papper i sina högar som matchar färgerna på motivet ;o)

Kul att du kikade in. Ha det bäst!

8 kommentarer:

  1. Ett jätteläckert kort Päivi, Lycka till i utmaningen!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Fyfasen va coool! Det skriker retro om hela kortet!!!

    SvaraRadera
  3. Läckert kort! Många härliga detaljer, som skiftnycklarna och "retro" bilen. Häftig stämpel som verkligen passar till temat.
    Anita

    SvaraRadera
  4. ohh this is absolutely gorgeous love the image you've choosen and your colouring is amazing thanks for joining us at KKKG hugs Jill xx

    SvaraRadera
  5. It is so great that your dh thought of you and saved the magazine for you! The car looks perfect with this image....love your card and your coloring is fantastic! Thanks for joining us this week at KKKG's challenge! Good luck!

    SvaraRadera
  6. Så superhäftigt kort du gjort! Andas retro, jätteläckert :)

    SvaraRadera
  7. Så superläckert kort...älskar dessa färger....magiskt!
    Kramizar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!