söndag 15 maj 2011

Utmaning hos Mollys Scrapbooking

Ännu ett inlägg för idag :o) Lite längre denna gång.

Inne hos Mollys Scrapbooking finns en utmaning där man ska visa sin scrapstil och vinsten är en gäst DT plats hos Mollys. Mitt bidrag blir detta.

Nu är ju chanserna små, jag vet... :o) Det finns flera anledningar :o) Som t ex otroligt fina bidrag till tävlingen och jag hallå... jag har just fått en DT plats hos ScrappaLoss så jag kan inte ha sån tur att jag under en kort tid skulle få en gästis plats också :oD Men eftersom idén dök upp i mitt huvud till layouten så börjde det som vanligt klia i fingrarna så mycket att jag bara var tvungen att göra något :oD

Det är ju så att jag ofta gillar att ha med något "oscrappigt" på mina layouter. Jag kallar ju mig dessutom ofta för skrotsamlaren :o) "Oskrappigt" är ju inte alls ovanligt utan det använder sig många av. Hur som helst idén till den layout kom när jag plockade bland sonens gamla leksaker. Han hade flera pussel han ville bli av med. Och därmed ploppade titeln i mitt huvud: Alla pusselbitar föll på plats när du kom in i vårt liv. Jag hade tänkt ha med riktiga pusselbitar men då jag såg att alla pussel var kompletta nämdes jag inte ta några till min layout. Jag vill heldre att de kommer till glädje i ett nytt hem. Men det hindrar ju inte mig från att använda mig av pusselbitar, man kan ju rita och klippa dem själv eller hur?!?!? :o)

På vilket sätt visar jag då min stil i denna layout? Jo gärna "oskrappiga" saker, även om det denna gång inte blev det men idén kom från pussel. Skrynkligt och ruggade kanter är något jag ofta har med. Och min son! Han är ofta med på mina layouter :o) För jag liksom alla scrappare gör scrappar nog mest det vi älskar mest! Eller hur?!?!?

Sen måste jag bara få berätta en otroligt rolig grej. Jag såg att jag vunnit med detta kort inne hos Creativica. Ja ni förstår varför jag hoppar runt av lycka här hemma nu.

Än en gång: Ha det bäst! Trevlig Söndag!

6 kommentarer:

  1. Superfin! Jag har på min "göra-lista" pusselbitar. Tänkte faktiskt ha med det i kit någon gång. Går att göra otroligt mycket med dem. Och nu fick jag ju ett fint "citat" till också! =)

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé du kom på och den blev så himla fin... GRATTIS till DT platsen hos scrappaLoss och jag håller tummarna för dig nu...
    Ha en trevlig söndag! Kramizar

    SvaraRadera
  3. Heja Päivi, du är bäst! Vilken kreativitet :)

    SvaraRadera
  4. Jättefräckt med pusselbitarna!!
    Håller tummarna för dig! :)

    Grattis till vinsten!!

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Smart med gasbinda. Den här ostduken är liksom tunnare... kan tänka mig att den blir snyggare än gasbinda att knyta rosetter mm som är infärgade. Men gasbinda borde ju vara perfekt till bakgrunder om man vill få upp lite struktur! =)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!