torsdag 15 december 2011

White as snow

Tänkte även denna vecka vara med i Scrapgalens adventsutmaningar och "plocka till mig en till lott" :o) Hade lyckan att förra veckan få en extra lott då jag fick 3:dje plats med mitt kort :o) När jag såg denna utmaning kunde jag ju återigen inte låta bli att "ta mig en 3:dje lott" :o) Utmaningen är att skapa ett "snövitt alster" :o) Utmaningen hittar du i Scrapgalens blogg om du inte redan varit in och kikat på dem :o)

Återien var det så svårt att fota så layouten kommer till sin fördel. Glittret i layouten kommer inte fram i fotot... tyvärr. Har använt mig av glittersnow runt stjärnan, gjort "snöblommor" av det, duttat på rubriken "Friends" och använt av dem tillsammans med en Prima mask. Cardstock, lite gesso, ostduk, Maya Road chipbords, blommor och blad har jag också använt mig av som synes :o)

Att göra en "3d stjärna" av ett foto har jag länge tänkt göra men nu kom jag till skott då jag tyckte den passar utmärkt till denna layout. Skrev ut fotot på ett större fotopapper för att få en lite större stjärna. Rätt bra blev det tycker jag :o) Är överlag nöjd med layouten. Önskar bara jag kunnat fotografera den så att den kom till sin rätt :o)

Fotot är taget för snart 2 år sedan då min son och hans kompis skulle uppför en stor backe. Det blev till slut tungt att dra rattkälken uppför backen ensam så de samarbetade och drog upp den tillsammans :o)

Ha det bäst!

6 kommentarer:

  1. När man förstorar bilden ser man mer detaljer.

    Finfint tycker jag!

    SvaraRadera
  2. underbart med allt det vita och blomslingan

    SvaraRadera
  3. Vet du: Denne var vidunderlig vakker!!!

    SvaraRadera
  4. Så himlans läcker LO!! Supersnyggt!!
    Kul idé med stjärnan :)
    Ha det bäst!
    Kram Annelie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!