onsdag 10 oktober 2012

Alster från NLS träffen


Sover bort dagarna fortfarande och mår inge vidare men ändå ständigt dåligt samvete för att jag inte är på jobbet. Visst är det knasigt.... jag vet ju ändå innerst inne att jag behöver vara hemma och vila och att jag inte skulle orka jobba just nu...

Nåja för att inte sova och ligga på soffan hela dagarna bloggar jag en layout jag gjorde i helgen. I helgen hade NorthernLightScrappers en mässa med träff i Piteå dit jag var med Maja och hennes dotter. Var riktigt härligt att vara iväg. Jag kommer ju inte iväg på träffar så ofta :)

Träffen hade en massa roliga utmaningar varav en var att skapa utifrån en av Lillblommans skisser. Och detta är min tolkning av hennes skiss. Jag tog och utmanande mig själv lite här också. Detta är ju inte precis den typ av layouter jag är van att göra men jag har köpt en del Primas papper för att verkligen försöka mig på att göra några layouter som kanske är mer åt det "mjukare och/eller shabby chic och/eller romantiska" hållet :)

Tycker det är roligt att utmana sig själv, det är väl det denna hobby går ut på för mig nämligen utmaningar av olika slag :) Men just denna stil kräver mer övning känner jag. Återkommer någon annan gång någon, annan dag, något annat tillfälle med ett nytt försök :D

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Underbart fin layout!

    KRYA PÅ DIG NU!
    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Usch, lider med dig för det är verkligen så eländigt att känna sig så som du gör just nu......och sedan känner jag igen det där att man tycker man borde vara på jobbet egentligen men DU är viktigast och inte jobbet så var nu hemma tills krafterna återkommer!!

    Jag ÄLSKAR denna LO du gjort!!
    Underbart fin och jag håller med, inte direkt den stil du brukar göra men du har lyckats helt och hållet!!!!!
    superfint papper och fint med pappersremsorna under kortet på en för övrigt jättefin pojk =)
    Ska bli kul och se dig utveckla denna stilen!!

    krya på dig!!!!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!