tisdag 15 januari 2013

Busenkel vikning

Häromdagen gjorde jag en enkel tutorial på en busenkel vikning i PhunnyFace bloggen och så tänkte jag kan väl visa den även i min egen :) Det finns säkert andra sätt att göra detta på, liksom mycket annat, men visar mitt sätt här :)

Ni har säkert sett denna vikning tidigare men ibland kan det ju vara bra med en påminnelse, eller hur ;)



Kortet är ett diagonalviknings kort, tror jag den heter :) Jag har valt att skära ut dubbelsidigt mönstrat papper i storleken 10,5 x 30 cm. Därefter biggar jag diagonalt.



Viker sedan ihop kortet där jag biggat den och  biggar en gång till i mitten på kortet, i "dalen" kan man väl kalla det :) Vik ihop och vips har du redan färdig kortstomme.



Och det färdiga kortets framsida



Insidan av kortet har jag en löstagbar tag där avsändaren kan skriva sin hälsning.

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!