onsdag 2 januari 2013

Powerpark


God fortsättning på det nya året!

Jag tänkte börja året med att visa en layout jag gjort efter en av utmaningarna hos Mollys Scrapbooking. 

Jag har bestämt mig redan tidigare under hösten att jag ska försöka mig på att prova på lite olika stilar när jag gör layouter. Så här är återigen förutom en härlig utmaning i Mollys blogg, utmaningen hittar du här, så har jag alltså utmanat mig själv att hitta andra stilar :)

Att fota den här tiden på året när det känns att det är mörkt hela dagarna är inte lätt. Så ni som känner till Primas produkter och kollektionen Zephyr vet vad det är för färger :) 


Utmaningen i Mollys Scrapbooking blogg är en av utmaningarna i pågående CC som går ut på att inspireras av denna bild och desstutom fanns med en twist, inget får vara rakt. Så jag bestämde mig för att göra så lite andra former på fotona och själva layouten. Fotot inspirerade mig att använda mig av foton på byggnader och då givetvis på de härliga byggnaderna i PowerPark eller PowerLand som den även kallas.


Dock finns två dekos kvar som har raka linjer men då har jag istället placerat dem snett :) Hoppas det är ok... :) Dessa två dekos kändes som att de bara var så rätt till denna layout så jag kunde bara inte lämna bort dem. Dekorationerna jag pratar om är givetvis "träbiljetten" upptill och en bit av "armbandet/dagsbiljetten" nertill. Hm... nu kommer jag för allt i världen inte på vad denna kallas för på svenska :) Men hur som helst har jag sparat sonens "biljett" för just den här typen av ändåmål och nu kom den ju till användning :) 

Powerpark är en nöjespark, den nordligaste i Finland som jag tycker även är den bästa :) Den är så pass ny att den ännu är fräsch och dessutom är den luftig då den inte är byggd mitt i en stad utan snarare "mitt på landet på en åker" :)
Ha det bäst!




12 kommentarer:

  1. Jag kallar dem för åkband, men det finns säker fler namn?

    Var i Finland är det stället?

    Vi ska inte på ngn utlandsresa med barnen 2013, så detta kanske kan vara ngt? Fast det är klart det är ju utlandet hihihi.

    Kram o God Fortsättning

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackert =) Gillar att du använt flera foton och gjord dem runda.... å blommor kan aldrig bli fel ;)

    SvaraRadera
  3. Å vilken läcker LO! Gillar dina härliga färger och detaljer.
    Tack för att du lämnar kommentarer i min blogg, för då hittar jag till dig och kan hälsa på att se allt fint du gör.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt! Och smarta lösning på det förbjudna raka! ;-)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    .....du är väl hur go och snäll som helst =) TACK för det underbara kortet och present som kom i brevlådan idag!!!!! Så fin din färgläggning är, jag skall studera den noga noga och sedan försöka lära mig måla på den fina stämpeln jag fick =)Så du hade koll på hur lastgammal jag blir till veckan,hihi.
    Värmer så mycket och vill att du skall veta att jag uppskattar det massor!!!!

    Har inte hunnit in på datorn på några dagar och har inte hunnit kolla in här förrän nu =)
    Vilken läcker LO du gjort till den tävligen!! Tycker du har gjort det så bra genom att sätta de olika huskorten på varandra = superfint verkligen! supersnyggt med det rivna kanterna som det överta kortet kikar fram ur. Klart det måste vara ok att ha med biljetterna och din sons inträdesband =) Det är ju sånt som är så jättekul att ha med på LO:s...att kunna spara inte bara fotominnen utan sådant som varit kring själva resan.
    Snygga papper du valt att använda och gillar formen på dom.
    Ha en superfin helg goa bloggvän =)
    STOR kram!

    SvaraRadera
  6. Wow, färgsprakande och välkomponerad LO! Snyggt med de ritade sömmarna som framhäver LO:ns former och urläckert med de färgglada blommorna som plockar upp färgerna i arken du använt! Proffsigt och snyggt!

    Det både ser ut och låter som en härlig nöjespark, låter dessutom underbart att den inte ligger mitt i city som vanligast är! Vilka häftiga byggnader, fanstasifulla med härliga former!

    Hoppas att du har haft en fantastiskt härlig nyårshelg och jag önskar dig ett riktigt gott, kreativt och spännande nytt år!!

    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Hej där!
    Oj vilken härlig färg- o formexplosion. Passar ju temat nöjespark alldeles lysande!!! En LO att bli glad av helt enkelt <3
    Spännande att se vilka scraputmaningar du kommer att ge dej på under 2013! För visst är det lätt att hamna i sina bekvämlighetszoner!

    Ha det bäst!! // Monica

    SvaraRadera
  8. Jätteläcker! Snyggt att du gjort fotona runda! Tänkte hinna m ngn utmaning hos Molly, är på gång med ett kort som jag hoppas blir klart i morgon...ha en trevlig kväll. Kram

    SvaraRadera
  9. Hi sweetie, this is so gorgeous, love the colours too, fabulous creation, huggles Pops x x x

    SvaraRadera
  10. vilken vacker Lo, kul med runda kort.

    SvaraRadera
  11. God fortsättning på nya året :)

    Men jisses vilken otroligt läcker LO, åhh vad jag gillade hur du gjort med fotona i cirklar, sååå otroligt snyggt :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!