söndag 13 januari 2013

Sist ut: CaS


Jepp, nu har jag gjort alla utmaningar till CC:t hos Mollys Scrapbooking :) Utmaningen hittar du här. Sist ut har jag altrat en tändsticksask i verkligen Clean and Simple stil :)  Det finns en god anledning till detta också, förutom att jag är ganska Clean i min stil :) (vill inte kalla den för Clean and Simple för det det är den inte helt alltid.... min stil... )

Ja men till anledningen då, ja jag hade tänkt att min mamma skulle få denna ask och jag hade tänkt att den ska användas och inte bara pryda. Och eftersom min mamma inte är så ung längre så föredrar jag att ge en ask som är bra att hålla i och tända stickan på ett bra sätt.


Har nog aldrig skapat något så här fort. Det enda jag gjorde var att jag skar ut denna ros med min Slice. Satte mörkrött papper på asken, fäste denna vita cardstock med 3d tejp, stansade ut några fjärilar med min stans. Stansen är egentligen en kantstans men jag brukar klippa ut dessa små söta fjärilar ibland från kanten och använda dem så här iställe. Ja och sist några halvpärlor och vips så är det klart :)


I helgen har det blivit mycket soffläge för mig. Har dragit på mig en förkylning. Det är ju så typiskt när gubben min blev sjuk för en vecka sedan sa jag till honom att jag inte har tid att bli sjuk just nu... och vad blir jag... sjuk...

Har dock varit tvungen att stiga upp då och då för att inte få för ont i kroppen... Så förutom små svängar framför datorn satt jag en stund och färgla igår. Vill öva på att färglägga hud och framförallt att hitta skuggorna :) Alltså försöka få skuggorna på rätta ställen. Ibland ser jag hur även väldigt duktiga färgläggare har skuggor som om ljuset kom från olika håll... Själv tillhör jag dem ofta, har ljuset från olika håll :D Detta lägger man kanske inte alltid märke till men då jag försöker öva på detta så studerar jag ibland hur andra lagt skuggorna på motiven :) Denna pinuppa är föresten från PhunnyFace.


För säkert närmare 20 år sedan köpte jag mig akvareller. Dessa har jag inte använt mig av på länge men i helgen fick de komma fram och jag testade mig fram lite på detta motiv från Momas lil' shop of stamps.

Ha det bäst!

4 kommentarer:

  1. Men så snyggt och stilrent du har altrat tändstickasken, superfint!

    OCH WOOW WOOW såå himla snyggt du har färglagt motven, du har fått skuggningarna kanonsnyggt alltså, mycket mycket snyggt vännen.

    KRYA PÅ DIG!!

    KRAMAR I MASSOR MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Gud så fin asken blev! Verkligen CLEAN, och supersnygg!
    Härligt att se en sån till skillnad från alla jättedekorerade askar!
    Fint med fjärilar och halvpärlor! :-)

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg ask! Så stilren men ändå fina detaljer att titta närmare på. Inte dåligt attdu hunnit delta i alla utmaningar! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!