söndag 3 februari 2013

Inspirerad av....



Inspirerad av Iffa, är jag. En otroligt duktig kortmakare med mycket detaljer och fina vikningar! Själv kör jag med tråkiga vanliga kort... Alltså bestämde jag mig för att utmana mig själv och visa att jag kan annat också ;)

Ni som kikat in hos mig tidigare vet att detta inte är min stil :) Rosa är inte en färg jag i vanliga fall kommer överrens med och kombinera med grönt är väl inte så vanligt för mig heller :) Allt som allt blev det många utmaningar till mig själv, färger jag inte är van vid, utan ett enda färglagt stämpelmotiv, en vikning som inte är en helt vanlig vikning utan en som jag sett bl a hos just Iffa :)

 

Att jag kombinerade rosa just med grönt beror på denna insida faktiskt. Alla färger och valet av denna vikning började från denna ruta på insidan :) Papper är Primas.

Motsatsen till detta kort kan ni se hos PhunnyFace idag där jag bloggar ett manligt kort. Kika gärna in här om du ännu har lite tid över :)

Sedan är det ju söndag och en ny Söndagsbilaga finns hos Allt Om Scrap. Där skapar teamet utifrån en skiss jag gjort. Kika gärna in även dit om du hinner :)

Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Men vad kul att se en annorlunda vikning här inne hos dig =)
    Superfint blev det ju!!! och rosa =)
    Tänk vad kul att du utav den lilla biten på insidan fick inspiration till detta snygga kort.
    Vilken söt kantstans med fjärilar du använt, blev superfint!!
    Tack för dina söta ord, dom värmer!
    Kanske har du fått tillräcklig lust för annorlunda vikningar att du provar någon mer framöver =)
    Stor söndagskram till dig från mig!

    SvaraRadera
  2. Oj så fint det blev! Kul att du utmanar dig själv och testar lite nytt! ;-)

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Färger jag gillar.. Jag är också sån som gör de "vanliga" vikningarna... Men vill gärna testa annat, ser ju hur mkt fint det finns, bla hos Iffa... Kul att du testat ngt nytt, och fint blev det. Glad alla hjärtans dag. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!