måndag 1 april 2013

Lägerelds kaffe


Det är inte ofta jag "scrappar på finska". VIlket jag kanske borde göra lite oftare. Det är ju trotts allt mitt andra språk. Men det är inte mitt starkare språk så därför blir det att jag oftast skriver på svenska på mina layouter. Denna gång valde jag finska enbart för att jag tycker om det finska ordet för "Lägerelds kaffe". Om man skulle översätta det direkt så skulle det heta typ Sotpannekaffe :)  Och som ni ser på kaffepannan så är den rätt sotig :) Den har varit blänkande och fin en gång i tiden :)

Bilden är tagen nu på lördag när vi var iväg och grilla korv och koka kaffe över öppen eld :) Näää... bilderna är inte tagna på Blåkulla...fniss... De är tagna i "vår stuga". Var för jag skriver med citationstecken är för att den är egenligen inte vår även om vi säger det. Ägarförhållanderna är så kompliserade med denna stuga, som jag inte ens vill kalla ens stuga... Ids aldrig räkna upp ägarna utan kallar den för "vår stuga" men sätter  citationstecken runt för att ingen ska ta illa upp och tycka att vi tror vi äger den :) Det har nämligen hänt... ;)


Använde en ny textmask för första gången. Här på denna bild kanske den syns lite bättre. Fick även användning för gamla papper, papper som varit i en hög "ska dessa kaseras/ges bort eller inte". Som vanligt gick det dock inte så mycket papper. :)

Alldeles för länge sedan jag var med i Veckans skiss så jag kände hur abstinensen bara växte inom mig... hihihi... Denna layout är alltså gjord efter Veckan skiss som du hittar här. En läcker skiss som vanligt :)

Ha det bäst!


6 kommentarer:

  1. Tänk - här hos dig får man inte bara inspiration....utan man kan lära sig finska oxå = perfekt ju,fniss.
    Detta är verkligen du = clean and simple = snyggt!!
    Vad snö ni har hos dig!! Här finns bara väldigt grusiga trottoarer för tillfället som jag hoppas sopas bort snart så man vågar cykla igen utan att ramla =)
    Solen skiner och jag har vart ute på en förmiddagspromenad förut. Om en stund får det bli en promenix till och gå och möta dottern vid bussen, hon skicka sms förut att hon vaknat och haft ont i höften....huuuu, jag gillar inte sånt. Hon lägger sig "bra" (för att vara henne) och vaknar med smärta = fy vicken sjukdom!
    Vi verkar ha det så härligt och är ute i vår fina natur så mycket, det ser så mysigt ut med den där pannan som hänger och gör kaffe till er =).....och vad säger du???? Jag var heeeelt övertygad om att ni varit i Blåkulla,haha!!! Du är underbar =)
    Ha en jättefin 1:a april och se nu till att inte bli lurad =)
    Kramisar från mig

    SvaraRadera
  2. .....stavfel ser jag, självklart menade jag "Ni" och att ni är ute i naturen,fniss.....har nog varit borta för många dagar från jobbet...tur att jag skall dit imorrn igen då =)

    SvaraRadera
  3. Denne var utrolig stilig! Papir og pynt passer så flott til bålbildet! Takk for ditt bidrag til VS!

    SvaraRadera
  4. Härlig tolkning. Fotot är superfint. Att koka "sotpannekaffe" ser mysigt ut! Tack för ditt bidrag till Veckans Skiss!

    SvaraRadera
  5. Härlig tolkning av skissen, Kul att di scrappat på finska denna gång, finska är verkligen ett kul språk, ni har så långa ord! :D
    Gesson i bakgrunden är superläcker!. Tack för ditt bidrag till oss på VS /J

    SvaraRadera
  6. Superfin LO med härlig känsla i fotot!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!