söndag 2 juni 2013

Examens kort



Har flera kort jag inte visat eftersom jag varit så lat på att sitta vid datorn :) Vi har haft så fantastiskt vackert och varmt väder att det har inte locka att sitta vid den.

Har haft många beställningar på kort och insåg precis att jag när jag rensade bilder på mina alster i kameran slängde jag även 2 foton på 2 kort som jag tänkte visa idag. :)

Nåja då visar jag detta kort, en beställning, som är ett examenskort till en tjej som läst till Media assistent i Finland.. I Finland tar man ännu studenten genom att man har studentskrivningar. Klarar man inte dem får man inte ta studenten. De som väljer bort gymnasiet kan gå "yrkesskola eller yrkesgymansium" med olika inriktningar och denna tjej som fick igår detta kort har gått "yrkesskola" och läst till media assistent. Nu är jag inte helt haj på deras skolgång men ungefär så ser det ut  :)

Det är typiskt mig att ha handlat på mig "en massa" grejer utan att lära mig mer om dem. Att Copic pennorna kunde bli så fort dåliga förstod jag inte. Det kanske har med min teknik att göra men om jag förstod rätt när jag läste någonstans så börjar det var dax att rengöra dem när det blir "flammigt" och fult..(... som på denna färgläggning...). Jag borde nog ha hållt mig till Promarkers ;) Nä då... gillar copicsen men den verkar var mycket mer jobb med dem... Nåja eftersom jag nu har så pass många pennor måste jag nog ta och skaffa mig någonstans sån där cleaner. Bara jag nu hittar en butik där man kan beställa endast den :)

Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Flammigt.......mina ögon kan inte se det utan bara en supersnygg färgläggning!!!! så läckra stämplar du fått ihop här = så perfekt till en student. Oj, det lät riktigt hårt att ta studenten i Finland....vad hemskt om man är jätteduktig i skolan men missar på just det provet =(
    Supersnyggt kort och jag tycker du gjort helt rätt = man måste passa på att vara ute i det fina vädret!! Vi kan sitta framför datorerna så det räcker resten av året och jag ser på vädret på tv:n att ni haft helt underbart där uppe i norr =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men jisses såå läckert detta är!!
    Såå himla snyggt med böckerna bakom motivet, super.
    Underbar färgläggning och jag kan inte se att det är flammigt.
    Har själv inte testat Copics så noga, men jag får nog hålla mig till mina Promarkers nu när man har skaffat sig alla :) . Men jag har köpt på mig flera Flexmarkers som är som Promarkers fast med liknande penselspets som på copicsen och dom är ju såå underbara att färglägga med :)

    HA DET SÅÅ GOTT!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Ett helt underbart examenskort i mysiga, klara färger! Din färgläggning är så snygg att jag direkt fastande i den...vecken i jeansen och stövlarna, hårslingorna, ja precis allt är perfekt!

    Ha en underbar dag!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!